Que és la marca parcs naturals?
Que és la marca Parcs Naturals de la Comunitat Valenciana? |
“Una iniciativa per a dinamitzar l’àrea d’influència socioeconòmica dels parcs naturals de la Comunitat Valenciana”
És un distintiu que concedix la direcció general competent en gestió d’espais naturals als productes naturals, productes artesans i activitats de turisme de la naturalesa obtinguts, elaborats i prestats dins de l’àrea d’influència socioeconòmica dels parcs naturals de la Comunitat.
Objetius
“Volem reivindicar la qualitat dels productes i els servicis locals, del que és autòcton, del que és d’ací, i destacar el compromís amb l’espai natural del qual s’obtenen, produïxen i presten”.
|
Dotar les empreses ubicades en l’àrea d’influència socioeconòmica dels parcs naturals de ferramentes que faciliten el desenrotllament d’un model socioeconòmic sostenible.
- De forma compatible amb:
o Manteniment i desenrotllament de l’activitat socioeconòmica.
o Criteris d’ús sostenibles dels recursos naturals.
o Busca de models innovadors d’ecodesenrotllament.
Utilització d’una marca associada a un territori singularment i mediambientalment sostenible.
Associar la qualitat i el compromís amb el medi ambient com a atribut principal de la marca, i identificar els productes certificats amb la marca a l’autenticitat, la salut, el mètode natural, el que s’ha fet tota la vida.
Dissenyar una ferramenta que ajude a conservar el model de vida desenrotllat en estes poblacions, i així assegurar l’existència del propi espai natural, ja que sense poblacions, a mitjà i llarg termini, no existirà espai natural per a protegir.
Generar sinergies entre productes i servicis complementaris tractant de crear i refermar circuits locals de comercialització.
Posar en valor el territori, les poblacions locals i els productes i servicis que s’hi oferixen.
“La conservació es responsabilitat de tots”
Els nostres productes
Es dividixen en tres categories: producte natural, producte artesà i turisme de la naturalesa. Hi ha tres nivells de requisits de compliment obligatori per a poder accedir a la marca.
1. Complimentde la legislació sectorial aplicable d’acord amb la naturalesa del producte.
2. Compliment de requisits de qualitat, que es concreten en la definició de l’estàndard de qualitat i en la redacció dels principals procediments per a l’obtenció del producte o prestació del servici.
3. Compliment de requisits mediambientals, que se sustenten en l’establiment de manuals de bones pràctiques ambientals i en el manteniment de registres actualitzats de la legislació mediambiental aplicable, amb la finalitat de conscienciar-nos de “què es contamina i com es contamina”, a fi de minimitzar els impactes sobre el medi.
|
|